Thursday, December 18, 2014

RACUN BAHAYA DALAM KRIM KULIT.

Semasa anda membeli krim kulit, jangan lupa membaca label bahan ramuan yang terdapat pada botol atau bekasnya. Ini bagi memastikan krim kulit yang dibeli tidak mengandungi bahan beracun yang boleh memberi kesan terhadap kesihatan.

Hampir kesemua krim kulit yang terdapat dalam pasaran sekarang ini mengandungi bahan-bahan beracun (toksin) yang bahaya, termasuklah:

* Methyl, Propyl, Butyl, and Ethyl Paraben
* Propylene Glycol
* DMDM Hydrantoin
* Sodium Laurel Sulfate
* Synthetic Colors and Fragrances
* Triethanolamine (TEA)
* Diethanolamine (DEA)
* Imidazolidinyl Urea and Diazolidinyl Urea (also called Germall II and Germall 115)
* Behentrimonium Chloride

Bahan ramuan yang biasa ini adalah produk sampingan bahan petroleum yang beracun, bahan kimia dan sulfat yang boleh menyebabkan tindakbalas kulit yang alergik, merosakkan hati dan ginjal, sakit kepala, pening, atau mungkin juga kanser.

CREAM

Secara amnya, apa saja yang terdapat di kulit akan diserap ke dalam badan dan kemudian berakhir di dalam saluran darah. Sekiranya bahan beracun yang diserap, ia akan mendatangkan masalah kesihatan selain daripada merosakkan kulit muka sehingga kulit kelihatan lebih tua daripada umur sebenar.

Oleh itu, berhati-hatilah semasa memilih krim kulit. Elakkan membeli krim kulit yang mengandungi bahan ramuan beracun (toksin) seperti yang tersenarai di atas.

No comments:

Post a Comment